måndag 13 juni 2011

TRE KVARTS VILA

Njutbart, lyxigt och välbehövligt i synnerhet. Jag hade alldeles glömt bort hur skönt det är att luta sig tillbaks i behandlingsstolen och hänge mig åt den orala spabehandlingen som just ett besök hos tandhygienisten är. Idag hände det äntligen efter, ja jag minns faktiskt inte när det hände sig sist. Typiskt vi tandvårdsfolk, "bagarbarn osv". När man har den lyxen så nära sig, så glömmer man lätt bort sig själv, som om man var imun mot allt, både karies och parodontit. Som tur är, så var jag lyckligt förskonad från det ännu en tid. Jag har alltid under mina 36 år i yrket lyckats fixa till mig lite tandvård under en fikapaus, men nu är det slut på det och jag måste boka tid som alla andra, men det var det värt. Tack för en skön stund Åsa Kallmin, Leg tandhygienist på folktandvården i Nynäshamn. *LER*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar