lördag 18 april 2009

EN HELT VANLIG LÖRDAG!

Precis så här, från börja till slut:

Det blev gräsligt sent natten tills i dag, den där PAJen gör ju att jag inte kan somna, sitter ju å lyssnar på honom till långt in på småtimmarna, glömmer liksom bort tiden.
Vilken tur att jag har ett eget sovrum så att jag inte behöver känna att jag stör.
Morgonrutinerna efter att jag försöker sova så länge som möjligt, fika, läsa VK och sedan börjar jag med att få upp Sofia i permon för nu är det dusch som gäller, så nu är en timma räddad framöver för det tar sin modiga stund innan hon sitter tillbaks i permon, ren och fräsch.
Har jag tur så hjälper maken till med att servera henne frukost.
Tvättmaskinen igång och dammsugaren fram och det är i det här läget som mp3-spelaren kommer igång, nu är det bara att köra på så svetten lackar.
Alla som tycker att det är tråkigt borde testa god musik på hyfsat hög nivå under dammsugning, då går det som en dans och jag glömmer tid och rum igen.
Sofia sköter sig själv riktigt bra och skulle hon behöva hjälp med något så finns jag bara ett rop ifrån.
Nu sitter jag ute i kuvösen och njuter av kvällen, solen håller just på att gå ner och klockan är 20:23, sångsvanarna och canadagässen flyger i sträck här utanför och jag lyssnar på ljuvlig musik.
Sofia är hos sin kompis Ella och beräknas inte hem förrän ca 22:15 så jag har några timmar kvar att bara slappa.

" DET HÄR ÄR PLATSEN".

Ska försöka släcka lite tidigare i kväll :) men av erfarenhet så vet jag att det kommer att spricka för jag backar tillbaks till "Glömskans Tåg" och " Gör det Nu " typ 14 gånger.

ALLA DESSA ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar