lördag 25 april 2009

STRÅLANDE SOL OCH FRÄKNAR!


Herregud va ja älskar sol och värme och idag var det årets första dag som jag verkligen kunde sitta ute och bara lapa sol, jag har bara varit in å pinkat några gånger, just det där att sitta ner på "bryggan" med en PAJ-mugg kaffe i handen, strosa omkring på tomten, räfsa och ränsa lite i rabatten, käka ett äpple eller två och ta dagen som den kommer. När jag grimaserar så känns det faktiskt i ansiktet, så där solbränt och trångt, det var länge sedan, inte ens när jag var på Mallis i höstas fick jag så mycket färg. Stenarna har också kommit fram, jag som älskar mina stenar, jag är ju stenfetischist också, det är så himla skönt att hålla dem i handen och känna på dom mjuka släta ytorna. Tvätten hängde vi ute för första gången idag också, finns det något som doftar så underbart som tvätt som hängt ute? möjligtvis en svettig Peter efter en konsert mmmmmmmmmm

Apropå PETER! underbara PETER, igår fanns det redan en video på youtube från City Winery där PETER bla sjöng "Beauti in Stockholm", alltså " STOCKHOLM I NATT" på engenska. UNDERBART VACKERT. Sent på eftermiddagen i dag så tvärkörde jag ett varv med dammsugaren bara för ordningens skull och så hade jag ju spår från den där levandeplockade gåsen överallt i huset.

ALLA DESSA ÅR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar