söndag 12 januari 2020

ALLT VACKERT OCH DÄREMELLAN!


För visst är det så, om det inte fanns skillnad, allt var precis lika vackert hela tiden, vädret t.ex, himla tur att det är dåligt ibland, för annars skulle vi ju inte uppskatta det vackra vädret, precis så är det nu!
Likaså med nerskräpningen här i vackra Nynäshamn, den håller på att ta över alla grönområden, diken, längst cykel-och-gångbanor!

Häromdan tittade jag ut från mitt gavelfönster och blev riktigt rörd, en hel drös med förskolebarn, tillsammas men några pedagoger, höll på att städa efter nyårsfirarna i kvarteret! Så duktiga och energiska de var, så ska det börjas i tid, barn gör som vi vuxna lär dem, en eloge till pedagogerna, eller var det barnen som tog initiativet, det vet jag inte!

Nog om det, idag tog jag i alla fall initiativet att gå ut och plocka skräp, nu igen!
Har under en längre tid gått och försökt blunda för allt skräp i mitt närområde, eftersom snön har lyst med sin frånvaro, som annars hade dolt skiten, så orkade jag inte längre, det fick vara nog nu!
Så efter två timmar som borde ha genererat i ca 12 - 15 tusen steg, fick jag bara ihop 1899 steg, men tre tunga, proppfulla kassar med sopor, bara häromkring!

Den fiiiina papperskassen, hittade jag efter vägen, som tur var, för då var min andra plastkasse proppfull och jag hade ju inte nått ända fram till sista soptunna än!

Nu är det fint igen, en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar