tisdag 22 januari 2019

Å SÅ KOM DAGENS POST!



Det har varit lugnt ett tag nu på postfronten, endast reklam och liknande, samt DN fredag till söndag, men idag blev jag påmind om mina bortgångna barn, Sofia och Erik!
Jag gillar verkligen inte att få kuvert genom brevinkastet, för det innebär oftast återblickar och beslut som måste fattas, eller i det här fallet, en påminnelse om gravplatsen på Röbäcks kyrkogård i Umeå!
Dessutom fick jag Årsbesked från Nordea till Sofias Dödsbo!
Ständigt dyker tankar och minnen upp om Sofia i vardagen, som härmodagen till exempel, när jag var ute på en skön promenad, nu igen!

Då såg jag flera människor som åker skridskor ute på isen och då tänkte jag på henne och min storpudel Ludde, när vi var ute på skaren på Röbäcksslätten på vårvintern! Sofia satt på sparken, och skrattade och njöt, jag därbak med broddar på kängorna och Ludde glatt skuttande omkring oss!
Ja, det är många förluster i mitt liv!

Jo det var så sant, Det orange kuvertet kom också idag, ingen munter läsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar