tisdag 15 januari 2019

2019 NYTT ÅR, NYA UTMANINGAR


Vad var det som hände, där i slutet av det gamla, tappade jag bort mig där bland lavastenarna på Cypern, eller vad hände?
Jag frågan är befogad, men det finns inga svar, jag tog en time out helt enkelt!
Och nu har vi kommit oss ända till den 15 januari och på rätt sida om året, som jag brukar säga!
Idag är det tulpanens dag förresten och precis en månad sedan jag var på sista "Med Hjärtat som insats" på Cirkus, Djurgården!
Abstinens? Ja, massor!
Så nu är frågan, hur många konserter-shower-musikaler och teaterföreställningar kommer jag att få med mig det här oskrivna året?
Ja hittills har jag tre inbokade, tjing, samt ytterligare en solsemester här på vårkanten!
Apropå solsemester, det blev inte mycket till sol under de där två veckorna på Cypern, vädret hade vänt oss ryggen! Jag ljuger inte om jag endast låg, sammanlagt max 10 timmar på en solsäng under hela tiden, däremellan vandrade i väder och vind, okej också i sol, men välklädd från topp till tå, hela dagarna!

Det här året kan jag släppa ner axlarna från oro och dåligt samvete över Sofia och hennes mående och över att jag inte finns med henne hela tiden, för nu vet jag att hon inte behöver lida längre och att hon har det bra där bland stjärnorna tillsammans med brorsan Erik!
Nu behöver hon inte oroa sig över hur det ska bli för henne beträffande assistansen LSS! För ganska precis ett år sedan, alltså två månader innan hon avled, så var det aktuellt att hennes assistans skulle tas bort under de timmar som hon var på sin Dagliga verksamhet och skräcken och oron inför det beslutet var fruktansvärd för oss alla och inte minns för Sofia!
Hur tänkte dom där, dom som sitter och bestämmer och fördelar våra skattepengar?

Å så var det de där med tulpanerna då!
Jo, jag gick ut med min kära dramaten idag och provianterade på ICA MAXI tillsammans med alla andra pensionärerna här i Nynäshamn och det ska jag säga, det är ingen lek, det är blodigt allvar!

Så nu har jag färska tulpaner och diverse annat matnyttigt här hemma, tjing!

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera