onsdag 16 augusti 2017

UNG MAN MED GITARR


Filmtajm i tv-soffan, för idag strejkade jag helt och hållet!
SVT sände, med anledning av att det är idag precis 40 år sedan The King of rock Elvis Presley dog, en gammal film från 1957 "Ung man med gitarr"!
Han var endast 42 år gammal när han dog och 22 år när filmen gjordes!
Tragiskt att hans liv fick ett sånt tragiskt slut!

Jag minns än idag, när man fick höra talas om det och tänkte, att han var en sån som alltid skulle finnas, ungefär som när Michael Jackson och Ted Gärdestad dog!

Förövrigt, vid närmare eftertanke under filmens gång, så tyckte jag mig känna igen en viss likhet med en nu alldeles otroligt levande, vacker och skönsjungande Kung, The King of Musicals samt en otrolig bredd bland mängder av andra genrer, min Kung!
I ❤️ Musicals och mångsidighet/olika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar