torsdag 17 augusti 2017

SURSTRÖMMINGSPREMIÄR


Ett av årets viktigaste premiär är absolut Surströmmingens, denna delikatess som måste inmundigas med obligatoriska tillbehös, rödlök, potatis, gräddfil eller Cream fresh, tunnbröd, en liten snaps och Norrlands Guld!
Nu är det gjort och guddddd va gott deet var, trots förkylningen och nedsatt smak, men jag kände saltet och "starktet"!

Tyvärr grusades den trevliga stämningen tillsammans med systeryster Pia på grund av ännu ett tragiskt terrorbrott på La Rambla i Barcelona, som inträffade vid halvsex tiden i kväll!
Hittills tolv döda och 80 skadade!

Strax innan syrra kom till mig, så plockade jag fram en vit-blårandig skjorta som jag slängde på mig över en vit t-shirt som hängt med i min garderob sedan -09, sist jag hade den var när jag reste till just Barcelona tillsammans med Sofia och assistansföretaget augusti -09!

Nästan kusligt, för det hände ganska precis vid halvsex tiden ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar