lördag 13 oktober 2018

FRÅN DEPP TILL PEPP!


För varför deppa, okej, det är inte alltid så lätt att roa sig när kroppen säger nej dessutom!
Ty "häromdan" så ville den inget mer, jag fick helt enkelt lägga mig ner på grund av oförklarlig feber och allmänt kass!
Så igår fick jag lov att besöka Vårdcentralen, där det visade sig att jag hade ett alldeles för högt CRP! Läkaren fick ett antal rynkor i pannan och kliade sig på hakan, märkligt???
"Jag kan inte förstå det här, för jag varken ser eller hör något avvikande, det här måste jag gå vidare med"!
Typiskt jag, alltid ska det vara något ovanligt, som t.ex Systemisk skleros, kan det vara den som spökar och slänger ut en massa villospår, nu igen?
Jag lämnade VC med ett recept på ett penicillin bredspektra till att börja med, samt ultraljudundersökning inom kort!
Mycket kan hända med min diagnos dessvärre!

Så, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden!

Och som ett under, så kändes det nästan helt okej redan i morse, så jag kunde bege mig upp till Stockholm, Cirkus, Peter Jöbacks "Med Hjärtat Som Insats", nu igen!
Tack o lov, för jag behövde verkligen påfyllning av "Världens bästa medicin"!
Toppenplats i dag på matinèn, full koll och scennärvaro, ingen skymd sikt så att säga, hm hm!

Nu mår jag toppen igen, Tusen tack Ludde, (min älskade storpudel, vila i frid), för att du lämnade över stafettpinnen till Peter den där gången!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar