måndag 22 oktober 2018

HÖSTEN I ALL SIN PRAKT


Det är liksom som att det vackra i naturen nu, tar all plats för skrivandet, eller kan det vara alla mina resor upp till Huvudstaden, Djurgården och Cirkus Arena & Restaurang!
Det drar i mig, som en osynlig kraft från ingenstans!

Vid den här tiden, brukar jag alltid ha bokat ett flyg till Sofia, för att uppvakta henne på födelsedagen och även en flygbiljett i antågande inför jul och nyårsfirandet, som alltid!
Så det känns faktiskt väldigt märkligt, som om det är något jag har glömt att fixa, att jag är sent ute med bokningarna och strax därpå slås jag över att jag inte ska dit upp igen!
Förvirrande!
Häromdagen fick jag i alla fall ett foto på hur det ser ut vid graven och hur gravstenen blev efter tillägget med Sofias namn!
Höst och vinterplanteringen var tyvärr inte gjord ännu, men det blir nog bra med det!
En rofylld plats i Röbäcksskogen!

Tanken på barnen där upp finns alltid närvarande och även mitt gamla X, barnens pappa naturligtvis, vi levde ju trots allt i över 40 år tillsammans och nu sitter han där helt ensam, förutom att folk från hemtjänsten kommer till honom två gånger om dagen och hjälper till med ditt och datt!
Å då var det de då, vad gör han till jul, vem finns till för honom då och fixar med julmat och några paket att öppna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar