onsdag 6 februari 2019

DET HAR VARIT MYCKE NU!



Ett evigt rännande mellan det ena sjukhuset till det andra!
Förra veckan var det tre dagar till Karolinska i Huddinge, tidigt upp på morgonen för att vara på plats klockan 08:00 och sedan hemfärd runt ca halvtre igen med pendeln, ramla in i mitt Mysiga Krypin vid fyratiden!
Efter det tar det minst två tre dagar innan jag är på banan igen!
Återhämtning!
Å så var det dags igen i måndags, men nu till Karolinska i Solna!
Gångtest! En och enhalvtimma med kollektivtrafik upp och 6 minuter gångtest, klapp på axeln, nytt personbästa, 510 meter!
Firade med en sushi innan hemfärd,
som tur var!
För nu har det ju snöat i Stockholm och det betyder oftast, inställda tåg på grund av spårfel, växelfel, personalbrist med mera, med mera!
Så när jag kom ner till pendelstationen på Odenplan, så var det bara att inse, jag kommer inte att komma hem inom den närmaste tiden!
Det tog två och enhalvtimma!

Idag däremot funkade det med kollektivtrafiken, inga trafikhinder påväg till Solna!
Läkarbesök på PAH-mottagningen, det gick fort, mycket på grund av att jag hade avstått från att ta en medicin som skrevs ut till mig för ett halvår sedan! Jag läser nämligen alltid på Bipacksedeln och där stod det alltför mycket om "vanliga biverkningar", där tog det stopp!
Nästa inbokade besök idag var Ultraljud på mitt "still going strong" Hjärta❤️!
Å kan man tänka, det funkar precis som det ska och allt tack vare att jag inte ger upp och att jag fortfarande har lust att utmana mig och att anledningen fortfarande finns där inne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar