onsdag 27 februari 2019

UPPDATERING, ELLER?



Men alltså, hur frustrerande är det inte när jag plötsligt inser att jag kanske kan gå ut på promenad utan täckbyxor och undrar vad jag ska ta istället!
Tittat på termometern och ser att kvicksilvret är på rött, närmare 10+ faktiskt och vinden inte alltför svår.
Så jag tar av mig täckbyxorna, som jag förövrigt brukar ha på min inomhus för att inte frysa, ja lite så är det faktiskt, fryser nått så in i helskotta och i synnerhet om benen!
Söker fram ett par lämpliga jeans ur garderoben!
Det vara inte det enklaste och besvikelsen stegrar sig! Det ena paret efter det andra är trasigt, så där "modernt" trasigt, på ett eller båda knäna, skit också!
Jag provar dessutom två par som visar sig vara hela, men alldeles för trånga, hm hm???
Vad har hänt, har jag råkat tvätta dem för hårt innan jag lade undan dem i höstas?
För inte kan det väl vara något annat, eller???
Alltså sex par jeans som jag inte kan ha, för jag känner att Sofia och Erik sitter där någonstans ute i universum och skakar på huvudena, som att, "nä morsan det är inte okej att du som är så åldersrik, bär trasiga jeans!"
Jag grävde lite längre in på byxhyllan och där hittade jag ett par billiga jeans från Lidl sedan i höstas, de fick duga!
Så begav jag mig ner till centrum, eller stan som somliga kallar det och gick in på vår lokala Lindex, för nu var det dags att uppdatera mig!
Jag hittade ett par som jag gillade, så jag tog med två storlekar in i provhytten, jag hatar provhytter, fast det har jag nog sagt förut, trångt, lite halvskitigt, taskig belysning och otroligt avslöjande, fy fasiken, men jag kände att jag måste nog prova ändå!
Jaha, så var det dags att kränga av mig paltorna, usch!
Jag tog storlek 36 först, de jag alltid brukar ha!
Nått kändes väldigt fel, kanske för att jag hade mina tjocka merinoull strumpbyxor på mig, eller?
Svetten började lack och jag gav upp redan innan jag hade kommit till knäna!
Då var det dags för 38:an, de måste bara gå, om ja så ska lägga mig på golvet och dra på mig dem!
Nä, i helsike heller, det gick inte! Fortfarande med långkalsongerna på, för de måste jag ju ha ända fram till midsommar, typ!
Förbannad, gick jag därifrån endast iförd mina billiga Lidl jeans, de får duga!
Kan det vara så att gunsan har lagt på sig några kilo den sista tiden, jajamensan tre stycken dessutom och allt sitter där jag inte vill ha det!
Visst sa jag att jag hatar provhytter?
Men va fasiken gunsan, så jäkla ytligt, skärpning!!!


Until then!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar