måndag 8 juni 2015

DET ÄR MYCKET PÅ GÅNG NU!


Äntligen lyckades jag ta mig ut på en liten promenix ner till stan/centrum, en nätt tur på ca 20 minuter i snålblåst och 13 ynka +grader!

Och inte helt förvånande möttes jag av det här otroligt charmiga växthuset som tillför stadsbilden så jag häpnar.
Utsmyckningen är fortfarande densamma, ett litet bord med två små krukor med för längesedan uttorkade växter samt en sopskyffel med tillhörande sop! Jag döööörrr!!!
Men till min förvåning har utsmyckningen fått revansch av två evenemang inom kort.
Estöfesten den 10 juni och sist men inte minst, Rumbacupen den 24 juni, Generationsfotboll på Rumbaplan, första parkett, fönsterplats för undertecknad igen!

Det kommer ju 18 st kryssningsfartyg och turister med kameror och kartor beredda. Så det är väl därför staden har blivit så charmerande pimpad.
Den första kryssaren, Regal Princess kommer på lördag den 13/6, som avlöses av Royal Princess, Empress, Azores, Costa Pacifica och Magellan och avslutas med Regal Princess för nionde gången den 9/9.
Många kamerablixtrar blir det på vårt vackra gula växthus!

"Jag har ju varit förpassad till min lya i en vecka nu, ja förutom en sväng till vårt nyöppnade ICA MAXI ´på Sjötelegrafen.
Skit också förresten, tidigare hade jag ungefär 7 minuter till ICA Kvantum och nu får jag knega på med min Dramaten 10 minuter till med en överfull, tung dito i uppförsbacke!"

Fortfarande snålblåst och kallt, men jag fortsätter ner till hamnen, sveper min vanliga runda där och sedan hemåt igen.
Trött men nöjd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar