onsdag 24 juni 2015

PENICILLINDAGS



För som jag befarande, så har det hänt igen!
Precis som förra gången när kristallen i långfingret fick frispel, troligast efter för hårt tryck!
Försöker komma på hur och när, men går bet!
Mina fingrar och händerna över huvudtaget är jag ju så himla rädd om, eftersom de är så känsliga och får inte skadas, inte ens ett ynka blodprov i en fingertopp!

Så igår gick jag till snabbakuten här i Nynäshamn och fick, utan betänketid, utskrivet Heracillin, likt förra gången det hände, januari 2012!

Men innan det, gick jag till Phone House och köpte en ny mobiltelefon, bara för att jag tyckte att jag var värd det och som en uppmuntran, utifallatt!!!

Vad det blev för en mobil?
En Samsung Galaxy S6 såklart!

Nu håller jag tummarna att det funkar igen, ty alternativet vill jag inte tänka på, det är nog handikappande som det är med en icke fungerande pekfingerstump!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar