onsdag 3 juni 2015

UTANFÖR MITT FÖNSTER!


Backlura, det mångkulturella bostadsområdet här i Nynäshamn, där höga tegelhus skymmer utsikten för allt det vackra, där det inte är riktigt fiiint att bo, där, precis mitt emot mina fönster växer denna alldeles underbar syren!

Jag var bara tvungen att gå ut och fota den idag, fast jag inte är riktigt fit for fight!
Förkyld eller allergisk, ja det är frågan!
Jag fick ju en stor vacker bukett liljor av Sofia till morsdag och av erfarenhet brukar jag reagera på dessa.
Doften är alldeles för stark för mig och jag blir påverkad av det med att bli tät i bröstet och lite hostig och kraxig!
Alldeles för bara en liten stund sedan ställde jag ut buketten på balkongen, bara för att testa.
Saken är ju den, jag har ju inget luktsinne nu, så jag glömde bort att det kanske är blommorna som är boven till min så kallade "förkylning".
Jag får se hur det utvecklar sig, spänningen är oliiiidlig!

Så det finns mycket vackert här ut på Backlura också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar