lördag 6 juni 2015

SVERIGES NATIONALDAG!


Idag är jag om möjligt alldeles extra nöjd med att jag är hemma i Sverige och i synnerhet i min egen lägenhet, bara jag och min förkylning!
Därav min något sparsamma hyllning till vår vackra flagga, den gula och den blå!
Orkade inte någon större utsvävning helt enkelt än min gamla, lilla träflagga som fick följa med i flytten för fem år sedan.

Apropå svenska flaggan, den firar hundra år i år, alltså inte så gammal som man kan tro!
Den 6 juni valdes för att Gustav Vasa blev vald till kung den 6 juni 1527 och att riksdagen skrev under den svenska regeringsformen den 6 juni 1809.
Först 1983 friades nationaldagen officiellt för första gången.

Nå, nog om det!
Varför är jag så himla nöjd med att vara hemma just nu då?
Jo, för exakt 5 månader sedan var jag ju på Gran Canaria och var nått så in i h..veta förkyld och önskade inget hellre än att jag var, just det, hemma!
Nu gör jag en tankekullebytta och känner på den underbar känslan att få vara förkyld hemma, själv, utan att behöva ta hänsyn till något alls, bara nysa och hosta för full hals!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar