tisdag 16 mars 2010

15 DAGAR KVAR




Nu har vi haft visning i dagarna två av vårt lilla radhus här ute på ängarna, så nu hoppas jag verkligen att det kommer en barnfamilj som sätter lite fart på pensionärerna här i längan, sparkar lite boll bland rabatterna eller bebisar som ligger och skriker på nätterna eller ute i barnvagnen en ljuvlig sommardag, när man bara vill höra fåglarnas sång, eller travhästarnas gnäggande borta i hagarna på andra sidan lägdan.

Jag fick ett mail idag av systeryster från Ving, en liten påminnelse om den stundande resan till Gran Canaria. 15 dagar kvar! Otroligt, nyp i armen, ska jag gå där på Maspalomas sand i två veckor? ja tamefasiken! det blir väl lagom att börja se över packningen lite nästa vecka. Tänk om jag har slängt för mycke kläder den där gången när jag fick det där rycket.
Från det ena till det andra som man brukar säga! I morgon är det sju år sedan min härliga, stiliga, ståtliga och otroligt älskade storpudel Ludde gick till de sälla jaktmarkerna.
Vad ska hända om nästa sju år? för det brukar var ett sjutal mellan händelser, i synnerhet tråkiga. Den som lever får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar