söndag 14 december 2014

DET BÖRJAR NÄRMA SIG!


Tio ynka dagar kvar och jag börjar känna mig stressad och det är på grund av att jag inte känner någon som helst längtan till julen.
Kan det vara för att jag inte mår helt prima, eller är det avsaknaden av snön, som trots allt lyser upp en aning den här alldeles otroligt mörka tiden på året.

Gruvar också över vad som kommer att visa sig efter mina vidare utredningar angående min muntorrhet, avsaknaden av smak och svullna och onda parotis.
Kan det vara så som jag befarar, Sjögrens syndrom lika förbaskat, räcker det inte som det är redan?
Skit också!!!

Idag har jag varit till stora syster på en bit mat i gott sällskap av några fler ur hennes familj.
Eva hade som vanligt lagat en fantastisk mat och ordnat med förrätt, varmrätt bestående av en mustig gryta, samt tre olika sorters hemgjord glass, dessutom var dukningen en fröjd för ögat.
Så egentligen var det en happening för både ögonen och gommen.

Men tyvärr så upplevde jag bara ögonfröjd och de övriga vid bordet ovationer om matens smaker.
Fy fan va trist!!!

Och här sitter jag och dricker avslagen ramlösa för att lindra den svidande, brännande och jävligt torra munhålan!
God fortsättning på tredje advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar