onsdag 10 december 2014

NOBELFESTEN 2014



Typiskt, ja jävlar, nu missade jag årets och festernas fest igen!
Som jag hade förberett mig, fixat och trixat, till och med varit till frissan för snart två veckor sedan, haft blåsan ute på vädring, apropå blåsa, den höll förresten på att blåsa bort från balkongen här på förmiddagen.

Nylackade naglar, den där mörkt plommonfärgade som passar till klänningen och lite glitter längst ut på nageln, så stiligt så!

Och precis som förra året, jag har förlagt min inbjudan!
Jag har sökt både här och där, men ingenstans!
Klänningen blev förresten lite blöt också där ute på balkongen, så det var väl någon mening med att inbjudan kom bort.
Eller kan det vara så att Nobelkommitten har glömt att skicka den? Hemska tanke!


Men det är kanske ingen ide heller, ty nu har jag drabbats igen och den här gången av inflammation väster Glandula Parotis!
Hela munhålan är torr och i en öken, tungan fastnar i gommen och tänderna fastnar på kinderna.
Svullen på kinden framför örat ner mot halsen och alldeles varmt och rött och hårt. Dessutom smakbortfall.
Så varför slänga pärlor på svin? Och då menar jag ju naturligtvis den goda maten på gunsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar