torsdag 25 december 2014

JULOTTA I DET FRIA!


Jag har aldrig varit på julotta en tidig juldagsmorgon och troligast kommer det aldrig att ske heller.
Idag var det sista hela dagen här i norr och de tidiga morgonljuset väckte en längtan ut i snön, att få höra det välbekanta knarret under skona av kall härlig vit och opinkad nysnö!

Assistenten kom och avlöste mig på förmiddagen så jag fick "hopp och lek".
Först gick jag till x:et med den diskade Jansonfrestelse-formen, sedan gick jag ner till Nydalasjön i rask takt.
Termometern visade ca 13-14 minus Celsius, men det var nästan helt vindstilla, så kylan kändes inte så ruggig ändå. Förresten nu är jag ju van Nynäshamnskylan, den råa från havet och den är verkligen inte att leka med.




Vilken underbar juldag i gnistrande snö och sol.
Jag kunde inte låta bli att ta några bilder, trots att mina fingrar höll på att förfrysas!

Njut av några snabba minuter vid Nydalasjön en alldeles, alldeles underbart vacker vinterdag i slutet av 2014!
Moder Natur är väl ändå den vackraste platsen att ha en "andlig" upplevelse i!!!
Som när en ton, en röst, når in i ens hjärta och nuddar vid en sträng i själen som man inte visste fanns!


I morgon är en annan dag och en ny resa börjar till varmare breddgrader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar