onsdag 14 januari 2015

HAPPY NEW YEAR


Fast det var ju för precis två veckor sedan!
Mycket har hänt sedan dess!
Men då, precis som för tre år sedan firade jag in det nya året på restaurang "Tre Hjärtan" i San Augustin, Gran Canaria.
Då, tillsammans med systrar och svågrar samt jäntan.
Nu, lillasyster samt tre ytterligare vänner.

Hur min vistelse sedan blev på Gran Canaria finns inte mycket att tillägga, förutom att en kraftig förkylning knackade på redan på Nyårsdagen.

Okänslig jäkel förresten, för det var ju precis på min födelsedag. Ja, ja jag vet att jag lever, du behöver inte visa dina muskler mer!

Sandstormarna från Saharas öken gjorde väl inte saken bättre och solens strålar var lätträknade, ja typ en vanlig Svensk sommar då det fanns mer att önska.




Jo jag lever som sagt, jag käkar penicillin mot lunginflammation, ögonsalva mot ögoninflammation och penicillinsalva för mitt sol-vind och förkylningsrelaterade herpes på hakan.
"Du har troligast en herpesblåsa här bak på ryggen också", sa läkaren här hemma på vårdcentralen, när han lyssnade på mina lungor häromdan!
Ja herregud, jag säger bara det!
Och som om inte det vore nog!
Svar på prover som togs den 12/12 på VC:
Proverna påvisar endast normala förhållanden förutom prover för misstanke Sjögrens syndrom varit positiv.
Det är kul nästan jämt, ingen smak, ingen doft, ingen saliv, inga tårar.
Men min själ och hjärta och mitt brinnande intresse för ögon-och-örongodis kan inga autoimmuna sjukdomar rå på!

Det Blir Bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar