onsdag 21 januari 2015

ETT GLÄDJADE BESÖK!


Vaknade till ännu en skitdag, ont i halsen och feberkänsla, dessutom var ju mina tulpaner alldeles omöjligt utblommade.
Vädret hade mer att önska, så att bege mig till ICA för att inhandla en ny bukett och kanske en liter mjölk, var inte att tänka på i mitt ruggiga tillstånd.

Runt lunch ringde min kompis Mia och frågade hur jag mådde och om jag orkade ta emot besök. Jag sa som det var, men att jag gärna ville träffa henne på en fika här hemma.
En och en halv timma senare ringde det på porttelefonen och det var Mia!
Hon är väl för härlig den kvinnan, i handen hade hon en kasse från ICA!

Hon hade svängt förbi där innan och köp tre buketter tulpaner, en pocketbok, mjukgörande fuktighetskräm, bananer, risgrynsgröt, kycklingsoppa och semlor.
"Jag tänkte att du kanske inte hade handlat något på ett tag!"
Vilken underbar vän jag har i Mia!

Så nu ikväll, men en Alvedon och en Ipren i omloppet, så känns det ganska bra trots allt!
Och jag sitter och käkar pepparkakor och sköljer ner med vatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar