tisdag 20 januari 2015

MAT, MAT OCH ÄNNU MERA MAT!!!


Jag har haft en vilodag idag, en sån där varannandag, för igår var jag ju till Vårdcentralen för en check av mitt hälsotillstånd!
Och!?
Jo tack, syrran skjutsade dit mig och hem, så egentligen kom jag ju lindrigt undan vad gäller ansträngning, förutom att sitta i väntrummet i ganska precis en timma mellan stick i fingret och läkarbesöket.
Jag fick en OK-stämpel på rumpan vad det gäller min förkylnings och CRP, som nu låg på en i det närmaste normal nivå.
Däremot kunde läkaren bara, med medlidsam blick konstatera att mina febertoppar och allmänna sjukdomskänsla, med all sannorlikhet kommer från Sjögren!

Min förhoppning är att jag har fått ett rejält skov som en välkomstpresent och att det kanske klingar av en aning inom en snar framtid, annars kommer det att bli ett jäkligt torrt och torftigt liv i fortsättningen.

Soffhänget framför Tv:n var föga stimulerande, jag hamnade framför det ena matprogrammet efter det andra, kändes det som i alla fall. Jamie Oliver, Kockarnas kamp och Klockan åtta hos stjärnorna.

Och där satt jag och hoppades att det skulle rinna till, åtminstone lite av snålvattnet, men inte en droppe, inte ens att jag blev sugen, öken!

Så när det var dags för mig att utfordras, äta för att jag vet att jag måste, så blev det en liten påse nudlar med räksmak, som inte smakade ett dugg räkor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar