söndag 7 december 2014

O, HELGA NATT


O, Helga Natt, Sveriges största julkonsert, är en jul-allsångsshow utomhus på Stortorget i Örebro. Carola, Peter Jöback, Åsa Fång och Sean Banan är årets artister på O, Helga Natt. Gry Forssell är programledare.

Förutom stjärnartisterna får publiken njuta av O, Helga Natt-kören under
ledning av Fred Sjöberg, den nya orkestern under ledning av Pelle Ankarberg
och Årets O, Helga Natt lokalartist Malin Stoetzer.

Tv-sändning under julhelgen
Även i år kommer O, Helga Natt att spelas in och sändas under julhelgen på TV4.

Så vilken tur att jag har min TiVo-box, så jag kan ställa in för inspelning, eftersom jag befinner mig hos Sofia på julaftonen.........

Och här sitter jag nu och där pågår inspelningen för fullt just nu och det är kallt, ruggigt, regnigt och alldeles, alldeles underbart folkligt och luften fylld av skönsång!
Surt sa räven om rönnbären!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar