fredag 23 augusti 2019

ÅRETS HYLLNING TILL ALLAS RÄTT TILL KÄRLEKEN



Och som vanligt var jag in till Stockholm, den här gången själv, men inte ensam!


Årets Prideparad gick av stapeln 3 augusti!
Det var tionde gången jag var där och fjärde gången som jag deltog i själva paraden!
De sex första åren, stod jag som åskådare och trängdes och alltid när Stolta Föräldrar passerade förbi, fick jag tårar i ögonen, det gick liksom inte att hålla dem inne, för tankarna gick alltid till min son Erik och saknade av honom!
Men 2016, det var då jag hoppade in bland dem någonstans på Vasagatan torkade tårarna och stolt rätade på ryggen! Samma sak hände året därpå och i fjol, men i år bestämde jag mig för att delta hela vägen och ansluta mig till Stolta Föräldrar redan vid Stadshuset innan starten klockan 13:00!
Jag var ute i god tid och passade på att köpa en bandyroll med texten Stolta Föräldrar, flaggan och solfjädern hade jag med mig sedan tidigare!


Den här gången gjorde jag även något som jag aldrig hade gjort tidigare när parade var framme vid målet, jag löste en entrèbiljett till Östermalms IP! Jag vandrade omkring ett tag där inne, köpte en öl och satte mig en stund och tog in atmosfären och kärleken, innan jag promenerade tillbaka till Centralstationen och hemfärd!
Många steg blev det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar