tisdag 27 augusti 2019

PÅ ANDRA SIDAN ÄLVEN!



Här händer det grejer, High Coast Distillery - restaurang och whiskybar i Sörviken! Whisky med vatten från Ångermanälven. I det gamla kraftverket nära älvstranden, tronar de stora kopparpannorna. Restaurang, bar och guidade visningar. I slutet av juni hålls en whiskyfestival.
Sörviken 140, Bjärtrå highcoastwhisky.se
Det har pågått några år nu, men det var första gången jag besökte det! Jag hoppade jag över, visningen och tog en räkmacka istället och kollade in stället i min egen takt därefter, lite kul att ha sett det i alla fall, det hör väl liksom till när man är i trakterna!


Och utsikten från terrassen där räkmackan intogs var inte helt fel heller, Ångbåten Ådalen 3 som glider förbi i förgrunden och min barndomsby Nyland in the skyline med Nylandsberget som reser sig stolt i bakgrunden!

Until then

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar