fredag 30 augusti 2019

TACKSAM ÖVER NUTID

Underbara Nynäshamn!


För visst är det i nuet man ska leva och lämna det förflutna bakom sig, barndom och lärdom i all ära, jag är klar nu!
Det var en ögonöppnare, en viktig resa/eriksgata att ha fått göra, liksom ta ett avsked på riktigt! Om jag kommer tillbaka? Tveksamt!

Månsken över Ångermanälven!
Det enda som jag har kvar där upp i Nyland, Ytterlänäs, Ådalen, är våra föräldrars gravplats, resten är nitton års historia, för jag var endast nitton år, när jag flyttade därifrån, upp till Umeå, där jag sedan blev kvar hela mitt vuxna arbetsföra liv!

Nu är jag fri, fri att utforska nya marker, å som jag utforskar, vandrar, klättrar och utmanar mig själv!
I Nynäshamn finns oanade möjligheter, gångavstånd till det mesta, om man vill och ids, vill säga och det gör jag, följ med vet ja, upp till Vattentornet!

Väl upp efter 59 trappsteg, är utsikten bedårande!
Härligt att ha medhavd fika i ryggsäcken en sån här gång, jag har väl varit med förr, så att säga!

Sedan klättra ner och promenera vidare i till centrum och hamnen och ut på piren för att svalka mig!Någonstans, långt upp bland trädtopparna där borta, där skymtar Vattentorn, om man vässar blicken, så kan man skymta flaggan!
Så avslutar jag, som alltid, min dagliga vandring med en mjukglass och resten av mitt medhavda kaffe ner i hamnen, innan jag vandrar hemåt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar