lördag 31 augusti 2019

SOMMARENS SISTA DAGAR!



Närheten till storstan Stockholm är också ett plus med att bo här nere i Nynäshamn, man kan liksom tväråka upp med pendeln knappt en timme bort!
Såsom häromdan, jag hade visserligen ett bokat besök på Bröstcentrum för mammografi på förmiddagen och i samband med det, så hade jag en liten fundering, om det var fint väder och humöret och kroppen kändes okej efteråt, passa på att promenera i huvudstaden!
Så blev det, från Södra station, ner mot Mariatorget, Hornsgatan och vidare, med lite kringelkrokar där upp på söder, ner mot Gamla stan!

Kom lämpligt fram till Kungliga slottet och vaktavlösningen på Slottsbacken klockan 12:00!
Stannade en stund, käkade ett medhavd äpple och beundrade utsikten, innan jag gick vidare!


Ny energi från äpplet, tog mig vidare, hur långt, det hade jag inte bestämt, jag bara gick och gick och tillslut hamnade jag på Djurgården!

Mitt favoritmål, Hasselbackens utsikt mot Cirkus, var annars?

Satte mig ner på en bänk i solen, plockade fram kaffetermos och macka och njöt av stunden!

Därefter promenerade jag tillbaka samma väg, stannade i Kungsträdgården och köpte min fjortonde mjukglass för säsongen, innan hemfärd med pendeltåget!
Det blev en lååååång dag i storstan och alldeles, alldeles underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar