måndag 19 augusti 2019

TVÅ MÅNAD SENARE!

Som jag tänkte, så blev det en dag på Skansen på midsommaraftonen, strålande sol och massor med folk, men alldeses för mig själv, men fika i ryggsäcken, kanske jag gör det igen nästa år, för det var riktigt trevligt, men vädret spelar roll!



Sommarturnèn HUMANOLOGY har gjort att jag har tågluffat en stor del av sommaren!
Med början i Linköping där premiären av turnén började!
Jag fick sällskap av min syster Eva dit!

Därefter reste hon hem och jag vidare till nästa stopp, Norrköping!


Och när jag ändå var på gång, så tog jag nästa stopp, Örebro!

Där fick jag sällskap av min nabokompis Gro

Dagen efter reste hon hem och jag for vidare till nästa stopp Västerås!

Så var hälften av det jag hade tänkt mig avklarat, resten återstod, med reservation till den sista, Furuvik, tänke, jag kommer inte att orka!
Nästa stopp, Stockholm, Gröna Lund!

Veckan därefter var det premiär för Sommarkrysset och då tog jag mig till Grönan igen!

Passade på att ta en sväng förbi Cirkus
En veckas paus och sedan iväg till Uppsala, Parksnäckan!


Hem och packa om och vidare med ännu ett tåg, den här gången till Dalhalla!
Där fick jag sällskap av en kompis från Göteborg, Ann!

Där jag firade med ett glas Champang, det var ju den sista konserten för mig, så för att lindra vemodet därav!

Där var det meningen att jag skulle kliva av sommarturnèn, Humanology med Peter Jöback!
Ett helt underbart sätt att tågluffa på, att få åka runt och upptäcka nya platser, utmana mig själv, ha koll på mina bokningar, hitta till mitt bokade hotell eller vandrarhem, söka konsertscener på de olika platserna och bästa platsen så klart!
Det här var den bästa sommaren på länge!
Tusen tack Peter Jöback, Frida Öhrn och bästa bandet/ Kärlek
Until then



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar