onsdag 28 juli 2010

NU HAR DET HÄNT IGEN!

Alltså, hallå! Hur svårt kan det vara att sköta sina tvättstugetid?
Igår markerade jag tvättstugan med min kolv klockan 11.00-15.00, passet före var redan upptaget men det passade mej jättebra eftersom jag ändå hade tänkt sticka till Nynäsakuten med ett kissprov inför nästa veckas läkarbesök på Huddinge reumaten. Ok, när det var min tur att ladda maskinerna så var det fortfarande tvätt inne i torkrummet men jag tänkte att om en timma när min tvätt ska hängas, så är det säkert tomt där inne, med tyvärr!!!. Detta är tredje gången som jag måste ringa till vederbörande tvättmarodör och påminna. Den här gången var det inte ens den som uppehöll torkrummet som rådde om kolven, den stackaren som jag ringde var alltså oskyldig, märkligt! Så nu har jag än en gång stått och vikit ihop någon annans tvätt inne i torkrummet för att jag ska få plats med min.
Om en kvart är det dags för mej att plocka ner mitt, hur svårt kan det vara!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar