tisdag 10 augusti 2010

INTRESSANTA KOMMENTARER!


Jag är duktig, jag kan , jag vill och orkar! Naturligtvis menar jag stavgång för vad skulle jag annars syfta på. Nu gäller det bara att ha disciplin och inte fega ur oavsett väder.
Igår när jag tog mej ner genom centrum med stavarna, rak i rygg och hög blick, så gick jag förbi några av stadens redan (kl. ca 12.00) överförfriskade innevånare. Plötsligt så hör jag den ena säga till den andra,"schysta rattar" med efterföljande busvisling. Jag noterade att det var bara jag som gick där förbi dem, så , så fort jag kom till några skyltfönster sneglade jag lite försiktigt efter min spegelbild (som nästan alla gör någon gång när man känner sig lite obekväm) för att kolla hur jag tog mej ut. När jag gick hemifrån så var ju allt på plats så att säga, men nej jag såg inget konstigt, dom var där varken mer eller mindre. Så jag konstaterade lungt att dom skulle nog inte ha mer där.
Idag råkade jag möta ännu en grupp av de sistnämda på min runda och då kom nästa kommentar, "men lilla gumman du har ju glömt skidorna". Efter gårdagens promenad så hade jag musik i öronen och på hög volym för att slippa höra stavarnas knackande men inte tillräckligt högt ändå för att stänga ute knasiga kommentarer tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar