onsdag 4 augusti 2010

NYVAKEN!


Vad är det som händer? Jag somnar så fort jag sätter mej ner, vaknar, å så har det några mil eller en halvtimma av mitt liv igen. Tröttheten är obeskrivlig, jag måste hålla mej i rörelse för att inte somna.
Satt och hade rattat in p1 för att lyssna på dagens sommarpratare Birgitta Stenberg och tvärsomnade direkt, pang! Vaknade som om någon stötte till mej häftigt, typ som om någon ville mej något. Ja ja ja va är det? Så börjar jag lyssna på Birgitta när hon talar om när hon förlorade sin man och hennes sorgearbete och tiden därefter. Hon avslutade programet med att spela YMCA och jag började gråta igen. Vilken märklig dag, jag har sovit, gråtit och sovit igen och igen.

Tänk om jag inte får sova nu när natten kommer.

Men jag är ju inte ensam, jag har ju
EAST SIDE STORIES som sällskap, Peters senaste mästerverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar