måndag 16 augusti 2010

TVÄRSTOP!


Ja nu är det dags att gnälla en stund igen, gud va det är skönt att gnälla och tycka synd om mej själv! Tidig morgon, pigg och glad, ska ner till sjukan och lämna prover men först en härlig dusch. Tvärnit! Missbedömde badkarskanten med någon millimeter och stukade en tå i klivet. Helvete!Det krachade som när man kliver på en liten gren i skogen, fast den här gången var det inte fridfullt med fågelkvitter och goda tankar som rörde sig i huvudet på mej. Troligast så såg jag ut som en varulv mitt i förvandlingen från en liten naken, skrynklig kvinna. Jag vet inte hur länge jag stod och inte kunde göra någonting mer än att bara behärska mej från att vråla som den färdigförvandlade best jag blivit.

Nå tillslut så lyckades jag duscha, torka pälsen, kamoflera mej med lite kläder och bege mej ner till sjukan. Väl hemma så kom nästa utmaning, svida om och försöka ut och gå med stavarna. Tejpad tå och sköna skor och det gick över förväntan och med tröst från iPonden så avverkade jag ca 50 min.

Men bra är det inte, ska bli spännande å se hur den mår i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar