söndag 15 augusti 2010

SLUT PÅ SEMESTERN

Nä men skämt åtsido, egentligen så om allt varit som förut, hade det faktiskt varit så. Långsemester från midsommar till och med vecka 32 med eventuellt en eller två veckors inhopp mitt på hållet. Alltid lika spännande att komma tillbaka till jobbet och höra hur alla har haft det, positivt eller negativt! När man är en personalstyrka på ca 20 st och vi har jobbat ihop en evighet , så är man ju som en liten familj.
Men i år så finns jag inte med i den gemenskapen längre, jag ljuger om jag förnekar att det känns lite märkligt och en saknad infinner sig faktiskt, att inte tillhör, vara en i gänget, krama om varandra välkommen. Nu kan jag tänka, undra om dom talar om mej, vad i såfall? "Är det någon som har hört något från Gun? Undra hur hon har det?" Hoppas att dom saknar mej lite, så att jag åtminstone har lämnat något efter mej, typ lite yrkesskicklighet och erfarenhet som jag hade att erbjuda alla nya tandläkarstudenter som kommer om två veckor. Men nu är det någon annan som får ta vid där jag lämnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar