torsdag 23 september 2010

NYNÄS - HUDDINGE


Kallelse till Karolinska i Huddinge i kväll, Ekokardiografi på fysiologiklin 8 tr, där uppe där det är så vackra målningar på väggarna. Min tid var 17.30. ok tänkte jag det ska väl inte vara något problem. Startade härifrån kl. 15.15, anlände till Karolinska 17.00. Efter en havtimmas väntan var det så dax att lägga sig i vänster sidoläge med bröstet dinglande ut ur ett hål i britsen, några elektroder fästes på min högra sida och så på med kladdet och min vanliga nyfikna huvudvridning mot skärmen. Egentligen så förstår jag inte så mycket av vad som visar sig på skärmen, men jag ska ändå se, typiskt jag! precis som när jag gjorde biopsier i både lungorna och i matstrupen, självklart så måste jag se på. Nå, efter ca 20 minuter så var det klart och det var dax för hemfärd. När kl. var 19.45 stoppade jag in nyckeln med darrande händer här hemma, trött, hungrig och jäkligt frusen. Nu är det höst i Nynäshamn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar