tisdag 28 juni 2011

ÅRETS FÖRSTA DOPP

Utan att jag hade förberett mig det minsta, som att packa lite badkitt för en dag på stranden, så hände det sig ändå. Idag har det varit en helt strålande varm och solig dag och nära har jag ju även ner till Nickstabadet, knappt tio minuters gångväg. Men jag beslöt mig för att ta en promenad ner till centrum för att uträtta några ärenden samt gå ner till hamnen, det var ju ett tag sedan sist. Nå, väl nere på bryggan, så öppnade jag min medhavda Loka med vattenmelonsmak som jag fick med mig från Pia och det var då det hände, mitt första dopp!
Fast jag öppnade flaskan med stoooorrrr försiktighet, ett, tu, tre, på det fjärde ska det ske, på det femte gäller det, på det sjätte smäller det, eller hur det nu var. Över halva innehållet i flaskan sprutade över mig. Men vad gör väl det, det svalkade riktigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar