fredag 3 juni 2011

SLITEN!!!

Fy fadderullan va jag är sliten! Nu är jag på plats i min nya bostad, men det blev en tråkig start. Städbesiktningen som gjordes ungefär en timma innan jag hade tillträde blev inte godkänd fick jag veta när jag var och hämtade nycklarna. Nåja, så hemskt kan det väl inte vara, tänkte jag! Men det var värre än så! Jag hade två val, antingen så kunde jag ta städet själv och få avdrag på hyran, eller så kunde Nynäsbostäder skicka en städfirma. Ganska så omgåeende insåg jag att jag aldrig skull orka med ännu en lägenhetsstädning. Det är inga problem att städa efter sig själv, däremot efter helt okända som dessutom tydligen aldrig hållit i en skurtrasa. Snabbt tog jag beslutet att ringa till Nynäsbostäder och be dem skicka städfirma omgående. Så på tisdagmorgon kommer det ett arbetsvilligt gäng (hoppas jag), för här ska det städas! På grund av allt detta har jag inte velat packa upp eller hänga in något av mina grejer ännu, utan jag lever vidare med mina kartonger ett tag till. Apropå kartong, tror jag ska ta mig en promenad ner till centrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar