torsdag 23 juni 2011

HUR GÖR JAG NU DÅ?

Vaknar av ett envetet knackande utanför mitt sovrumsfönster, tittar på klockan och inser att jag gärna kan ligga en bra stund till, gärna sova till och med. Men tyvärr, så börjar jag tänka, "hur gör jag nu då". Inser nämligen att det där knackandet är regn, ett ordentligt regn och jag som ska till tandläkaren. Okej, inte förän kl. 12.55, men jag har inga förhoppningar om att det har slutat regna innan dess. Problemet är att jag har ingen aning om var mina byxor till regnstället är. I någon av mina tolv ännu ej uppackade flyttlådor ligger dom och jag orkar inte börja lyfta och söka. Men jag vet var rullen med sopsäckar är, så en sopsäck på vardera ben, kan det vara något? Nå nu sitter jag och fikar och grunnar på min strategi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar