onsdag 29 april 2015

DAGEN INNAN VALBORG!


29 april för två år sedan gjorde Peter sin Broadwaydebut som Fantomen på The Majestic Theater. En fantastisk kväll!

Stående ovationer och blommor och blader och hyllningar i rader! ☆☆☆((♥))☆☆☆

Det här är det enda vita på marken, tack o lov, som finns här nere till Valborgsmässoaftonen!
I mitt förra kapittel hände det alltför ofta att snödrivor var det perfekta stället att sätta fast smällare i!
Eller varför inte, en rykande sur, av nyfallen snö, brasa!

Jag som verkligen älskade vårvintern där uppe i Umeå, åka spark på skaren ute på "lägdorna" ( ett Norrländskt ord för en åker), precis utanför knuten, sitta och sola på altanen, reflekterad av snön därute, ibland ända till slutet av april!
Nä, nu är det vitsippor som är mitt liv!

Imorgon väntas dessvärre regn och rusk här och därför har jag beslutat mig för en skön och varm kväll tillsammans med I, me and myself här i tv-soffan. Och av en händelse så blir det lite Jöback även den här Valborgsmässoaftonen, nämligen "Humorgalan" på TV4!
I fjol var jag på sista Sweeney Todd, en av många, med Peter i huvudrollen
2012 var jag i London på Her Majesty's Theatre och såg "The Phantom of the Opera" med Peter!
Nu är det slut på krutrök och rykande majbrasor för min del!

Ja, jag vet, jag är knäpp, men passar det inte, så skit ner dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar