måndag 27 april 2015

SLUT PÅ UNDANFLYKTER!


Första veckan i juni förra året var sist jag var till Friskis & Svettis, ja sedan svimmade jag ju på cykeln och åkte i gatan den 12/6.
Så all min träning har liksom kommit av sig!
Undanflykt nummer 1!
Sedan kom sommaren och då är det väl ingen ide att lösa en ny period på tre månader. Sommaraktiviteter kan man väl ändå se som "träning"?
Undanflykt nummer 2!
Ja sedan var det ju en höst med en massa konserter och kuligheter som låg framför mig och inte orkar man med hur mycket som helst, kan ju inte riskera hälsan på gymmet bland massa kontaminerade redskap!
Undanflykt nummer 3!
Julen, Gran Canaria, osv, osv!
Undanflykter, undanflykter, undanflykter!!!
Fram tills idag!
Nu får det räcka, nu var det dags att göra slag i saken!
På min dagliga promenad, slank jag in på Intersport och köpte den här härliga inredningsdetaljen, en Pilatesboll!
Härlig att bara sitta på om man så vill, träna balans sittande, liggande på mage, göra situps, jag det finns obegränsade möjligheter med den gymbollen. Rekommenderas å det varmaste.
Under tiden som jag tränade på Friskis & Svettis använde jag mig av bollen och utvecklade många olika tekniker med den!
Dags att komma igång igen, men hemma vid med min egen rena boll!
För jag har ju bacillskräck och nedsatt immunförsvar, så varför utmana ödet!
"Sa hon som kuskar runt på pendeltåg och bänkar sig på konserter och dylikt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar