lördag 18 april 2015

KÖRSBÄRSTRÄDENS DAG I KUNGSTRÄDGÅRDEN



Jaha, vad skulle en gammal dam göra idag då?
Sova länge, eftersom jag kom i säng först runt 03:00?
Fredagskvällen tillbringade jag i Jakobsberg, Bowlingbull.
Svåger Per med band, "Come Together" hade en spelning där och vi närmast sörjande ställde upp som groupie, så dagens hjältar var bandet som spelade för endast ett fåtal i 3½ timma.

Vaknade, trots det sena klockslaget vid hemkomst, redan ca 08:30, pigg och glad!
Så kom jag att tänka på att det är Körsbärsträdens dag i Kungsträdgården idag.
Och av en händelse var det precis tre år sedan en viss Peter Jöback tog en "Promenad i Central Park innan dagen rep" (Peter Jöbacks blogg
Inför premiären av ”The Phantom of the opera”)
Vilket sammanträffande, "Precis som vanligt"!
Jag bestämde mig utan krusseduller och velande, att ta pendeln upp till Stockholm, all by myself, I and me!
Proppade i mig en riktigt stabbig frukost och en rejäl mugg kaffe!

Kl. 13:00 var jag i huvudstaden och kryssade och trängde mig med New York-style = proppfulla gator, till Kungsträdgården!


Så himla vackert, trots att inte all blomning var till fullo än och vilken folkfest och vackert klädda människor i typiska Japandräkter, kimonos på ett flertal kvinnor.

Dessutom en mängd andra Japanska traditionella inslag som florerade bland blomsterprakten.

Efter två timmars flanerande, beslutade jag mig för att bege mig hemåt igen, nöjd och belåten med utflykten till huvudstaden.
Nästa lördag, om jag lever, ska jag upp till storstan igen och då blir det Cirkus och "Livet är en schlager" igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar