måndag 6 april 2015

SNART ÄR PÅSKHELGEN SLUT!


Även jag!
Nämen skämt åt sido, men mycket godis och påskmust blev det.
Här är det inte heller något vidare påskpyntat förresten. "Äsch, jag har ingen lust, ids inte", sa Soffipropp och så fick det varan förutom att jag plockade fram två påskhanddukar och två tallriksunderlägg!
Köpte sex flaskor påskmust och påskgodis.
Och Julmat, nämen va säger jag, påskmat, såklart, fast det är ju i princip detsamma.
Och för att inte tala om, lagt pussle!
Det är förresten snart klart det också!
Så nog har vi firat så det duger!

Idag hade jag hopp och lek bara med mig själv, så jag tog en buss ner till stan, en nätt liten resa på ca 15 minuter.
Anlände precis lagom till alla butiker och gallerior öppnade och gudars skymning vilket utbud det finns i denna stad! Tack gode gud att jag inte bor här nu, ty, frestelserna är alltför många och min portmonnä platsar inte där!

Det nya tillskottet av gallerior Utopia, omfatta 19 000 kvadratmeter med ungefär 55 butiker och restauranger, samt ett gym i översta planet, med utsikt ner till bottenplan.

Under de här fem åren sedan jag flyttade härifrån Umeå, så har stadens centrum expanderat något oerhört och jag känner inte igen mig längre i min gamla stad.
En fantastisk stad att växa upp i och studera, men för en gammal tant som bara vill ha det lugnt och skönt, är nog lilla Nynäshamn ett alldeles utmärkt val av reträttort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar