lördag 17 mars 2018

GÅ FÖRSIKTIGT FRAM


Nojig är väl det minsta jag kan kallas nu, livrädd att något ska gå fel, vågar knappt gå genom Sahara öknen utan att stöta på, som man brukar säga!
Jag vill så otroligt gärna få göra den här resan som står på agendan inom kort och jag som har kanske världens sämsta självförtroende och i synnerhet självkänsla, kommer förmodligen att råka halka på en isfläck precis innan det bär iväg och jag kommer att hamna på akuten med antingen bruten handled, eller ännu värre, lårbenshals!
Ändå tvingar jag mig ut, det är ett måste, annars kommer jag förmodligen att kvävas av mina suckar!
Nojorna förföljer mig hela tiden, "Oj, en isfläck! Den där vägen kan jag inte gå, då kommer det säkert att hända"
Ändå släppte jag helt kontrollen när jag tog beslutet att klättra upp på muren utanför vår högt belägna kyrka här i Nynäshamn, för att ta den här bilden, som visar att isen fortfarande ligger i hamnen!
Ramla ner?
Det var ett test!
Kanske jag snart vågar ta fram resväskan och packa lite?
Nä, väntar några dagar till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar