torsdag 1 mars 2018

FRISKT OCH VÄLGÖRANDE


För när hjärtat slår dubbelvolter och suckarna viner mellan väggarna här hemma, ja då finns det bara två alternativ, vicka ner persiennerna i sovrummet och krypa ner under täcket igen, eller gå ut och trotsa vädergudarna!
Apropå gud, vädergudarna är de enda som jag numera tillbeder, för om det fanns en Gud, hur ändå in i helvetet kan det då finnas lidande, krig och undbäranden på jorden!
Jag har ställt mig den frågan många gånger, fortfarande lika frustrerad?

Två timmars promenad i bitande vind, men är man uppväxt i Norrland, ja då finns det inget dåligt väder, bara dåliga kläder!
Så av gammal vana, så såg jag ut som en eskimå där jag schasade fram!
Med lurarna i öronen, för att obehindrat kunna ta mitt maratonsamtal med Sofia under tiden!

Igår plockade jag fram mina gamla vinterskor/stövlar, en liten nostalgikick nu igen!
Provade dem och de passade alldeles utmärkt fortfarande, men insåg att det är alldeles för halkigt ute för dem!
Det kortskaftade paret har dessutom ingen sula under, utan endast renhuden direkt mot underlaget/snön!

Däremot har det andra paret en tunn rågummisula!

Mars månad, var barmhärtig, smält isarna och inge åtminstone lite framtidstro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar