onsdag 7 mars 2018

OMTANKE I KUBIK


När jag tror att, "jaha, det är så här mitt liv ska vara, ska kännas", när jag vaknar även den här dagen!
Tänker att jag skiter i att kliva upp, drar täcket över huvudet och försöker somna om, klockan är strax efter sju på morgonen!
Tankarna har varit borta under natten, men väckte mig precis och vill inte släppa taget, så skit i det då, jag kliver väl upp då och sätter på tevattnet och tven!
Sätter mig på toan med öppen dörr, precis som vanligt, kollar ut mot golvet utanför och ser hur änglatofflorna som blåser iväg av vinddraget från mina suckar!

Ungefär så har det varit nu den senaste veckan!
Strålande framtidsutsikter!

Bestämmer mig för att, efter avklarat morgonpyssel, gå ut, bara gå och gå, precis som jag gjorde igår och dagen därförinnan! Det känns bättre då, suckarna kan liksom inte konkurrera med flåset!
Strax innan jag skulle gå, så fick jag ett sms!
"Vill du ha sällskap, jag är redo närsom, hojta till så kommer jag som ett skott":
Nu är jag klar, går mot Nicksta!
"Bra......kommer mot dig"!

Vi möttes där ute vid vattnet, hakade fast i armkrok, liksom stöttade varandra och började vandra, mot ett tänkbart och lämpligt lunchställe, jag skulle bli bjuden på lunch, thjjjoooo!
Ska vi gå på Thai, eller kanske Havsbadet, eller............
Så vi gick vidare och hamnade i hamnen och bestämde oss för Nynäs Rökeri!

En timma senare, skiljdes vi åt och jag vandrade vidare, proppmätt och varm, hemåt, fixade en STOR mugg kaffe och den obligatoriska dammsugaren/punschrullen, för det var ju Punschrullens dag idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar