måndag 5 mars 2018

STANNA TIDEN


Ett ögonblick i sänder, ett försök att stänga ute alla påtryckningar utifrån, att tillåta mig att bara vara i stunden!
Skingra tankarna kan däremot vara svårt, men jag plockade fram boken, den som jag började med för ett bra tag sedan, svår att få grepp om och rörig från början!
Ja därför lade jag bort den i väntan på ett nytt försök!
Men idag bestämde jag mig, nu jävlar måste jag ta tag i den!
Och plötsligt så släppte det, det flöt på riktigt bra och handlingen fängslade mig så till den milda grad. att jag som den forna dyslektiker, tillryggalade precis 100 sidor i ett nafs!
Det betyder att, tack vare allt mitt tragglande med att skriva här på min blogg bland annat, ger färdighet att bemästra konsten att läsa betydligt, öva, öva, öva!

Och vad jag är mest glad över är, att jag för några timmar lyckades fokusera på det jag läste och släppa på oro och jobbiga tankar som lätt dyker upp nu för tiden!

Resfeber? Ja lite grann!
Vågar inte ta ut något i förskott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar