måndag 23 september 2019

HÖSTDAGJÄMNING



Längtade efter lugnet, få låta tankarna finna ro och inget som stör, endast vinden, som faktiskt kändes sval, trots välklädd, men det var sååå skönt!
Första halvtimmen, då gick jag i skogen härintill, den som jag kallar för "vildsvinsskogen", det dräller av spår efter deras bökande överallt där inne! Så många gånger som jag gått där, men aldrig sett skymten av ett vildsvin, kanske det beror på att jag går mitt på dagen, av en försiktighetsåtgärd, för förmodligen skulle jag bli livrädd om det dök upp ett, hemska tanke!

Hösten är alldeles underbart vacker, trots kylan, så det gäller att hålla tempot!


På hemvägen, insåg jag att något måste göras angående nedskräpningen i mitt närområde!
Fast att det var stora skräpplockardagen igår, så låg allt skräp kvar som jag har gått och retat upp mig på under en tid!
Så hem och hämtade min plocktång och en sopkasse!
En timma senare, hade jag fått ihop en överfull kasse och en plastdunke med mig till, den för ändamålet utställda soptunnan uppe i backen!

Mitt bidrag till nästa generation!
Nu har jag städat upp efter er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar