söndag 8 september 2019

MEN DÄREMELLAN PÅGÅR LIVET!



Jag måste också sköta mina vardagssysslor, ibland på en helt vanlig söndag, som idag!
Passande efter två dagar med aktiviteter tillsammans med släkten, typ kräftskiva och födelsedagsuppvaktning på annan ort!
Bara vila idag, under elfilten dessutom, förutom ett besök till kvarterets charmigaste anläggning, sopstationen!
Jag blir lika förvånad varje gång jag kommer dit!
Vad är det som folk inte förstår?
Papper, plast, var sak på sin plats, så att säga, det står ingenstans, att man ska släppa allt man har för händerna, rätt ner, precis där man står!
Martrester, hundbajs och gud vet vad, i plastpåsar, utspridda på marken!
Efter att jag har stått där en stund och ordentligt sorterat mina sopor, i för avsedd konteiner, svärande högt för mig själv och i hopp om att någon ansvarig för nedskräpningen ska råka komma förbi, skyndar ja snabbt hem igen och kryper ner igen under elfilten!
Ja, lite så kan en grå, för mig kall, höstsöndag te sig!

Until then!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar