torsdag 26 september 2019

SISTA VACKRA HÖSTDAGEN



För ett tag i alla fall, prognosen visar ett lågtryck som kommer in över landet väster ifrån, typiskt, hoppas att det hinner över och försvinner över Östersjön innan mitten av nästa vecka!

De senaste dagarna har jag varit oförklarligt trött, sover mellan 10 till 11 timmar varje natt, ändå är jag trött på dagarna, skitjobbigt!
Orsaken kan vara min pekfingerstump, som sedan ett bra tag har bråkat och jävlats med mig, dag som natt!
I morgon ska jag få den röntgad, för att se om det är benpåverkan, då kan det hända att det behövs en ytterligare amputation av den! Spänningen är oliiidlig!

Men trots detta, kan jag inte låta bli att plocka skräp, vart jag än går, som idag t.ex!
En vanlig vardagstripp till mataffären, knapp en kvart hemifrån!
Jag har börjat ta med mig en liten plastkasse och en undersökningshandske i jackfickan när jag går ut, man vet ju aldrig vad som ligger där och skräpar, precis som idag!
Den där kvarten blev en halvtimma och en proppfull kasse med skräp och jag kan sätta hela pekfingerstumpen på att det skräpet har hamnat där av både vuxna och barn!


Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar