måndag 2 september 2019

HÖSTEN ÄR HÄR

Och det med stormsteg, åtminstone tycker jag det, sa den lilla sklerodermikärringen, som fryser när kvicksilvret börjar närma sig 15+ Celsius!
Som i helgen, då var det Skärgårdsmarknad här i Nynäshamn, det var den absolut sista varma dagen, i mitt tycke!


Igår vände det, jag gick en riktigt lång promenad, all by meself, runt Ringvägen, å jäklar vad det blåste kallt från havet, men ändå friskt och med en vetskap om att det kommer bättre tider, vad det lider!


Man kanske inte ska ta ut något i förskott förstås, det var ju det där med den där mammografin då, som jag gjorde i onsdags förra veckan, "svar kommer om ca två veckor"!

Men hoppet är det sista som lämnar oss!


Med lite hjälp av musiken och mina vänner m m!
Och lite Ilomedin emellanåt, så kanske det funkar!

Idag påbörjade jag höstens första infusionbehandling på Reumatologen i Huddinge i dagarna tre!
Det är dessutom tredje gången med min venport, den fick jag i mars månad och underlätter betydligt. Nu slipper jag sitta på pendeln på morgonen och gruva till nålsättningen!
Nåja, det känns skapligt ont när den här sätt också, men det är ju ett engångs, stick i pälsen, så att säga, det står jag ut med!


Until then!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar